Video 3

In 3 Stappen van je Eetbuien af.

Als je al duizenden pogingen hebt gedaan kan het zijn dat je bang bent dat je nooit van je eetpatroon af kunt komen. Niets is minder waar. Je hebt alleen nog nooit de juiste strategie gebruikt. Die leer ik je in deze video.

Deel in de besloten Facebook community..

① Welk vermijdingsgedrag jij doet

② Wat jouw score is op het chemische probleem.

Video-Call 1

Nu terugkijken

Video-Call 3

Nu terugkijken

Video-Call 2

Nu terugkijken

Video-Call 5

Binnekort beschikbaar

Wat is er nou nodig om een eetbui-vrij leven te creëren?

1- Eetbui-Vrij Denken

In de video van dinsdag heb ik gedemonstreerd hoe belangrijk je brein is als oorzaak van eetbuien. Je neocortex zou er voor moeten zorgen dat je er 1-tje kunt nemen, maar dat lukt niet.
Je limbisch systeem zorgt ervoor dat je continu op zoek bent naar lekkers. Dat gevoel van craving dat je hebt als je nergens anders meer aan kunt denken, dat is dus je limbische systeem. 
Je hersenstam linkt de plekken en situaties waarin je snaait aan je eetbuien, waardoor je eetbui-gedrag steeds weer opnieuw wordt getriggerd in die situaties en op die plekken.
Wil je Eetbui-Vrij Denken dan is het dus belangrijk dat je..

  1. Je neocortex traint
  2. De craving van je limbische systeem aanpakt
  3. De linken tussen plekken, situaties en eten in je hersenstam doorbreekt.

en dan….

2- Eetbui-Vrij Voelen 

Emotie-eten heet niets voor niets emotie-eten, maar waarom eten we nou als we emotioneel zijn? Omdat we als mens worden gedreven door het vermijden van vervelende gevoelens. Dus… Wat vermijd jij?

  1. Verveling of een onvervuld gevoel in je werk of privé?
  2. Cijfer je jezelf weg en leef je niet wie je echt bent?
  3. Zit je vast in een sleur en heb je behoefte aan verandering
  4. Zit je rugzak helemaal voor met emotionele bagage?
  5. Heb je een interne criticus die je continu aan het afkraken is?
  6. Probeer je verdriet weg te eten?
  7. Ben je op zoek naar iets, bijvoorbeeld een levensdoel of liefde?

Waarom is dat vermijden nou zo trickey om aan te pakken? Omdat vermijden instinctief gebeurd en het op een onbewust niveau plaats vindt. En eten is natuurlijk niet de enige manier om te vermijden, er zijn verschillende dingen die we doen. 

  1. Eten
  2. Vormen van toxische stoffen (cafeïne, nicotine, alcohol en andere drugs)
  3. Symptoom stoornis – scannen op problemen (fysiek of mentaal)
  4. Overmatig je best doen (workoholic, sporten)
  5. Angsten
  6. Paniek
  7. Ongematigdheid (winkelen, schoonmaken etc)
  8. Narcotisering (Faceboeken, gamen, lezen, t.v. kijken, slapen)

Waarschijnlijk gebruik jij op dit moment eten om iets te vermijden, maar wat gebeurd er als je geen eetbuien meer hebt? Dan kiezen we vaak een andere vermijdingsstrategie, bijvoorbeeld Facebooken, om nog steeds wat we vervelend vinden niet te hoeven voelen. En als dan uiteindelijk de druk te hoog oploopt gaan we toch weer snaaien. 

Uiteindelijk hebben we allemaal een kernpijn die we vermijden. Er zijn er 27 verschillende vermijdende types. Als jij eenmaal weet welk type jij bent kun je de onderliggende oorzaak aanpakken. Op die manier kun je stoppen met vermijden en heb je eten niet meer nodig om te nare gevoelens weg te nemen. 

Eetbui-Vrij Eten

Natuurlijk is het fijn om gezonde keuzes te maken, en dat zal vanzelf gebeuren als je het Eetbui-vrij Denken en eetbui-Vrij Voelen onder de knie krijgt. Maar simpel gezond eten is voor de meeste mensen die last hebben van eetbuien niet genoeg.
Naast je het de de verschillende oorzaken in je brein en het vermijden van vervelende gevoelens is er namelijk nog een 3e factor die voor eetbuien zorgt: Een chemische disbalans in je lichaam.

Er zijn een tal van stoffen in je lijf die je gedrag beïnvloeden. Deze heten hormonen en neurotransmitters.
De kracht hiervan merk je bijvoorbeeld bij je menstruatie, als de verandering in je hormoonhuishouding ervoor zorgt dat je je anders voelt en anders gedraagt.

Bij veel emotie-eters werkt de chemie in in hun lichaam niet optimaal, waardoor ze als het waren verslaafd aan eten zijn. Voel jij je soms net een junkie? Dan is de kans groot dat dit bij jou ook het geval is. 

Het is een chemisch probleem als je de volgende symptomen herkent:

  1. Vaker en in grotere hoeveelheden snoepen dan het plan was.
  2. Je hebt een persisterend wens of doet vergeefse pogingen om het snoepen te minderen of te stoppen.
  3. Het bezig zijn met eten (of niet eten) kost veel tijd en energie.
  4. Het verlangen om te snoepen beïnvloed je functioneren.
  5. Door eten of niet eten ben je minder emotioneel beschikbaar op werk of thuis
  6. Je hebt eetbuien ondanks dat het problemen meebrengt in het relationele vlak.
  7. Door je focus op eten het opgeven van hobby’s, sociale activiteiten of werk.
  8. Snoepen, zelfs wanneer je daardoor klachten krijgt en het nadelig effect heeft op je gezondheid. 
  9. Grotere hoeveelheden nodig hebben om het effect nog te voelen oftewel tolerantie.
  10. Het optreden van onthoudingsverschijnselen, wanneer je stopt met snoepen.

Ernst van het chemische probleem is afhankelijk van de hoeveelheid symptomen die je herkent:

Licht: 2-3 symptomen
Matig: 4-5 symptomen
Ernstig: meer dan 6 symptomen

Dit chemische probleem kan verschillende oorzaken hebben. Het kan onder andere komen door:

  1. Een genetische predispositie (zijn je ouders ook snoepers?)
  2. Prenatale condities (at je moeder veel suiker tijdens de zwangerschap?)
  3. Chronische stress
  4. Slecht slapen 
  5. Een chronische te veel aan suiker en cafeïne

Het maakt niet uit wat de oorzaak is. De chemie in je lichaam wordt beïnvloed door wat je eet. Gezond eten in zichzelf zal daar al een grote verbetering in brengen, maar er zijn bepaalde supplementen en voedingsmiddelen die je extra kunt nemen om die chemie aan te pakken.

Hi, Ik ben Rose

Ik ben een expert in het creëren van een eetbuivrij leven. Ik ben zó overtuigd van mijn methode dat ik van maat 38 naar maat 46 ben gegroeid voor mijn 12-weekse Lief Zijn Voor Mezelf Challenge.

Waarom ben ik zoveel aangekomen?

Omdat ik weer terug wilde naar het begin. Ik wilde me weer voelen hoe ik me jaren geleden voelde, toen ik 4 – 5 keer per week last had van ongelooflijke eetbuien.
Daarom heb ik mezelf weken vol gestopt met van alles lekkers (chocola, soesjes, pizza etc.), ben ik gestopt met sporten en het doen van mijn anti-eetbuirituelen.
Kortom, ik heb mezelf helemaal laten gaan en ik voel me echt verschrikkelijk.

“Ben je dan niet bang dat je in die eetbuien blijft hangen?” vroegen mensen mij keer op keer.

Nee, want mijn Eetbui-Vrij Leven methode werkt en dat is precies wat ik laat zien in mijn 12-weekse challenge:
hoe je kunt leven en genieten zonder eetbuien of schuldgevoel, en hoe je kunt afvallen zonder dieet.

Dus…
Wil jij leren hoe je kunt leven en genieten zonder eetbuien of schuldgevoel en hoe je kunt afvallen zonder dieet?

Kijk dan video nr1 en reken uit wat jouw scores zijn op de Eetbui-Vrij Leven Formule!